Tornar a publicacions

Vies diferents, itineraris desiguals: la divisió entre FP i Batxillerat – Agenda Pública. El País (2022)

Títol de la revista o publicació:

Autors:

Andreu Termes (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)

Any: 2022

La divisió de l’alumnat en vies acadèmiques i professionals és un procés central per explicar l’estratificació i la desigualtat dels sistemes educatius. A la majoria de països europeus, en finalitzar l’educació obligatòria (generalment, al voltant dels 16 anys), les transicions a l’educació postobligatòria impliquen la divisió i estratificació (o tracking) de l’alumnat entre vies acadèmiques i professionals (encara que n’hi ha algunes) excepcions, com Alemanya o Bèlgica, en què la divisió és prèvia). A Espanya, però, com a la majoria de països europeus, la transició a l’educació secundària postobligatòria és la primera elecció real per a l’alumnat, després de 10 anys d’escolarització obligatòria; punt d’inflexió. Però, quins són els factors que expliquen l’elecció d’una via o una altra? Són factors estrictament acadèmics o bé els perfils socials de l’alumnat tenen un pes preponderant?

Publicat a Agenda Pública. El País, el mes de maig de 2022

Llegeix l’article