Tornar a publicacions

Autors:

• Joan Marull (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Carme Font (Universitat Autònoma de Barcelona)
  • Roc Padró (Universitat de Barcelona)
  • Enric Tello (Universitat de Barcelona)
  • Andrea Panazzolo (Universitat IUAV de Venècia)

Any: 2016

En aquest article es proposa un model d’anàlisi integrat energia-paisatge que valori tant la complexitat dels bucles d’energia interna, com la informació continguda en tota la xarxa de fluxos d’energia sociometabòlics, per tal de correlacionar aquesta interacció d’informació energètica amb l’estructura del paisatge funcional. Els resultats mostren que l’heterogeneïtat del paisatge mediterrani, creat per l’agricultura mixta orgànica tradicional, han tendit a desaparèixer com a resultat d’una reducció simultània de la complexitat del model d’interconnexió dels fluxos d’energia i la quantitat d’informació que aporten.

Marull, J., Font, C., Padró, R., Tello, E., & Panazzolo, A. (2016). Energy–Landscape Integrated Analysis: A proposal for measuring complexity in internal agroecosystem processes (Barcelona Metropolitan Region, 1860–2000). Ecological Indicators, 56, 30-46. https://doi.org/10.1016/j.ecolind.2016.01.015