Tornar a publicacions

Autors:

• Lluís Parcerisas (Universitat de Barcelona)
  • Joan Marull (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Joan Pino (Universitat Autònoma de Barcelona)
  • Enric Tello (Universitat de Barcelona)
  • Francesc Coll Pujol (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Corina Basnou (Universitat Autònoma de Barcelona)

Any: 2012

Els autors investiguen la transformació a llarg termini del medi ambient d’una típica zona costanera mediterrània des de 1850 fins a 2005. Els resultats mostren un gran deteriorament entre 1950 i 2005. Els principals factors immediats d’aquesta degradació són l’expansió urbana a les antigues zones agrícoles situades a les planes costaneres, així com l’abandonament i la reforestació dels vessants dels turons que són interceptats per zones residencials de baixa densitat, carreteres i altres infraestructures lineals.

Parcerisas, L., Marull, J., Pino, J., Tello, E., Coll Pujol, F., & Basnou, C. (2012). Land use changes, landscape ecology and their socioeconomic driving forces in the Spanish Mediterranean coast (El Maresme County, 1850–2005). Environmental Science & Policy, 23, 120-132. https://doi.org/10.1016/j.envsci.2012.08.002