Tornar a publicacions

Autors:

• Ricard Gomà Carmona (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Natalia Rosetti (Universitat Autònoma de Barcelona)

Any: 2016

L’article dibuixa, en primer lloc, el context europeu de les polítiques d’inclusió social. Ho fa per mitjà d’una doble perspectiva: comparada (diversitat de règims de benestar) i dinàmica (diversitat de trajectòries de reestructuració). Sobre aquesta base, l’anàlisi es desplega en dos grans apartats. D’una banda es tracen les bases empíriques de l’objecte d’estudi: l’arquitectura institucional de les polítiques d’inclusió social actualment existents a Espanya, així com els principals perfils de la pobresa, l’exclusió i la desigualtat en perspectiva espanyola i europea comparada. D’altra banda es consideren els reptes que s’han d’afrontar i les propostes per encarar-los.

Gomà Carmona, R., & Rosetti, N. (2016). Perfiles de exclusión y políticas de inclusión en España: las dimensiones del cambio. Revista del CLAD Reforma y Democracia, 64, 51-78.