Tornar a publicacions

Revisiting the appropriation of space in metropolitan river corridors

Autors:

• Marta Benages-Albert (Universitat Internacional de Catalunya)
  • Andrés Di Masso (Universitat de Barcelona)
  • Sergio Porcel López (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Enric Pol (Universitat de Barcelona)
  • Pere Vall-Casas (Universitat Internacional de Catalunya)

Any: 2015

En aquest article es reintrodueix el concepte d’”apropiació de l’espai” en els debats teòrics i les aproximacions empíriques actuals en psicologia ambiental. Es presenta una anàlisi d’un estudi de cas realitzat en un corredor fluvial de la Regió metropolitana de Barcelona (Riera de Caldes), dirigit a l’exploració de com el desenvolupament de vincles persona-lloc pot fomentar conductes pro-ambientals en un espai natural obert. L’anàlisi qualitativa multi-mètode basada en l’observació participant, la investigació documental i entrevistes amb 57 habitants de la zona, revela un procés a llarg termini d’apropiació de l’entorn de ribera que en general resulta en un sentiment de responsabilitat del subjecte cap a ella.

Benages-Albert, M., Di Masso, A., Porcel López, S., Pol, E., & Vall-Casas, P. (2015). Revisiting the appropriation of space in metropolitan river corridors. Revisiting the appropriation of space in metropolitan river corridors, 42, 1-15. https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2015.01.002