Tornar a publicacions

Autors:

• Jerôme Dupras (Université du Québec)
  • Joan Marull (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Lluís Parcerisas (Université du Québec)
  • Francesc Coll Pujol (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Andrew Gonzalez (McGill University)
  • Marc Girard (Université de Montréal)
  • Enric Tello (Universitat de Barcelona)

Any: 2016

En aquest article els autors analitzen els efectes de l’expansió urbana en els processos ecològics a la Regió Metropolitana de Mont-real entre 1966 i 2010. L’expansió de les zones urbanes de baixa densitat al territori durant aquest període va fer incrementar dràsticament la fragmentació del territori, tot aïllant els pocs espais naturals que queden, disminuint la connectivitat ecològica i, al capdavall, la biodiversitat.

Dupras, J., Marull, J., Parcerisas, L., Coll Pujol, F., Gonzalez, A., Girard, M., & Tello, E. (2016). The impacts of urban sprawl on ecological connectivity in the Montreal Metropolitan Region. Environmental Science & Policy, 58, 61-73. https://doi.org/10.1016/j.envsci.2016.01.005