Autors:
  • Claudio Cattaneo
    Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona

Any: 2017

L’objectiu d’aquest article és comparar el funcionament d’una granja orgànica familiar a petita escala actual al poble de Holubí Zhor, República Txeca, amb el comportament històric de l’agroecosistema rural que hi havia cap a 1840. La comparació mostra que la present finca es troba a mig camí entre l’agricultura orgànica tradicional i la moderna mecanitzada i per tant constitueix un cas indicatiu dels límits i potencialitats dels sistemes agrícoles més sostenibles d’avui en dia. Metodològicament, l’estudi és innovador ja que aplica l’enfocament del metabolisme social en l’àmbit local (poble i la granja) en el context dels països del Nord, i l’ús dels indicadors d’energia de retorn de la inversió (EROI) en els agroecosistemes.

Publicat a Regional Environmental Change. Online 1 February 2017.

Enllaç a l’article