Autors:
    • Joan Marull
    • Carme Font
      Departament de matemàtiques, Universitat Autònoma de Barcelona/Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona
    • Enric Tello
    • Nofre Fullana
      Universitat de les Illes Balears/ Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona
    • Elena Domene
    • Manel Pons
    • Elena Galán
Any: 2015

• En aquest article es presenta un model de pertorbació intermèdia-complexitat (IDC) dels paisatges culturals per avaluar com els diferents nivells de pertorbació antropogènica sobre els ecosistemes afecten la capacitat d’acollir biodiversitat en funció de l’heterogeneïtat de la matriu del sòl. Aquest model s’aplica a l’illa de Mallorca, zona característica de la biodiversitat mediterrània. Els resultats fan evident la utilitat de transferir el concepte d’interacció pertorbació intermèdia-complexitat als paisatges culturals. Aquest model d’IDC-espacial pot ser utilitzat com una eina per a l’avaluació ambiental estratègica de la planificació de l’ús del sòl.

Publicat a Landscape Ecology, on-line. Juliol 2015