Tornar a publicacions

Autors:

• Mikel Gurrutxaga (Universitat del País Basc)
  • Joan Marull (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Elena Domene Gómez (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Joana Urrea (Institut d'Estudis Regionals I Metropolitans de Barcelona)

Any: 2015

En aquests article es fa una anàlisi de com s’ha integrat la qüestió de la connectivitat ecològica en els diferents plans territorials desenvolupats a Espanya fins a finals del 2012 a escala regional i a escala subregional. A més, s’ha realitzat una enquesta entre professionals espanyols i europeus per tal de detectar possibles deficiències i oportunitats per optimitzar aquesta integració. Els resultats mostren que el procés d’integració de la connectivitat ecològica en el planejament territorial és molt desigual entre regions i a diferents escales, degut a una manca de directrius homogènies.

Gurrutxaga, M., Marull, J., Domene Gómez, E., & Urrea, J. (2015). Assessing the Integration of Landscape Connectivity into Comprehensive Spatial Planning in Spain. Landscape Research, 40(7), 817-833. https://doi.org/10.1080/01426397.2015.1031096