Tornar a publicacions

Autors:

• Iago Otero (Humboldt-Universität zu Berlin)
  • Joan Marull (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Enric Tello (Universitat de Barcelona)
  • Giovanna Diana (Institiut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Manel Pons Sanvidal (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Francesc Coll Pujol (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Martí Boada (Universitat Autònoma de Barcelona)

Any: 2015

Mitjançant l’ús de punts de vista de l’ecologia del paisatge d’una manera històricament informada, en aquest article es qüestiona la suposada relació entre l’abandonament de les terres i la recuperació dels ecosistemes; es demostra que el suposat caràcter restauratiu de la recuperació dels boscos està basat en la subestimació de la importància ecològica dels hàbitats no-forestals; i assenyala una notable incidència de la recuperació de boscos en la biodiversitat a la Mediterrània. Finalment, l’estudi de cas també serveix per il·lustrar alguns dels punts forts i els reptes que es plantegen quan s’utilitzen enfocaments històrics a l’hora de tractar l’abandonament de la terra.

Otero, I., Marull, J., Tello, E., Diana, G., Pons Sanvidal, M., Coll Pujol, F., & Boada, M. (2015). Land abandonment, landscape, and biodiversity: questioning the restorative character of the forest transition in the Mediterranean. Ecology and Society, 20(2), 7. https://doi.org/10.5751/ES-07378-200207