Tornar a publicacions

Autors:

• Joan Marull (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Carme Font (Universitat Autònoma de Barcelona)
  • Rafael Boix (Universitat de València)

Any: 2015

L’objectiu d’aquest article és identificar els indicadors estructurals per al mesurament de les xarxes urbanes a escala mega-regional. S’utilitzen dades de llum nocturnes de la banda ampla del canal infraroig proper-visible de la DMSP-OLS per controlar les dinàmiques d’urbanització. Es proposen quatre indicadors per mesurar la complexitat, policentrisme, l’eficiència i l’estabilitat de les xarxes de ciutats que s’apliquen a 12 mega-regions europees. La principal conclusió és que els sistemes urbans mega-regionals responen a la creixent complexitat tot adaptant les seves estructures relacionals per ser més eficients i estables, i esdevenir organitzacions més sostenibles.

Marull, J., Font, C., & Boix, R. (2015). Modelling urban networks at mega-regional scale: Are increasingly complex urban systems sustainable?. Land Use Policy, 43, 15-27. https://doi.org/10.1016/j.landusepol.2014.10.014