Tornar a publicacions

Autors:

• Joan Marull (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Enric Tello (Universitat de Barcelona)
  • Paul Thomas Wilcox (Independent Researcher)
  • Francesc Coll Pujol (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Manel Pons Sanvidal (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Paul Warde (University of East Anglia)
  • Natàlia Valldeperas (Universitat de Barcelona)
  • Anna Ollés (Universitat de Barcelona)

Any: 2014

Mitjançant l’aplicació diverses mètriques del paisatge als mapes disponibles de cobertes de sòl, es realitza una anàlisi històrica dels canvis experimentats en els patrons d’ús del sòl i en els processos ecològics. Els resultats mostren el rellevant paper de connectivitat exercit pels mosaics agroforestals tradicionals, proporcionant una matriu de terra heterogènia però contínua capaç de mantenir una alta riquesa d’espècies.

Marull, J., Tello, E., Wilcox, P.T., Coll Pujol, F., Pons Sanvidal, M., Warde, P., Valldeperas, N., & Ollés, A. (2014). Recovering the landscape history behind a Mediterranean edge environment (The Congost Valley, Catalonia, 1854–2005): The importance of agroforestry systems in biological conservation. Applied Geography, 54, 1-17. https://doi.org/10.1016/j.apgeog.2014.06.030