Tornar a publicacions

Autors:

• Joan Marull (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Carme Font (Universitat Autònoma de Barcelona)
  • Enric Tello (Universitat de Barcelona)
  • Nofre Fullana (Universitat de les Illes Balears)
  • Elena Domene Gómez (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Manel Pons Sanvidal (Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona)
  • Elena Galan (Universitat de Barcelona)

Any: 2016

En aquest article es presenta un model de pertorbació intermèdia-complexitat (IDC) dels paisatges culturals per avaluar com els diferents nivells de pertorbació antropogènica sobre els ecosistemes afecten la capacitat d’acollir biodiversitat en funció de l’heterogeneïtat de la matriu del sòl. Aquest model s’aplica a l’illa de Mallorca, zona característica de la biodiversitat mediterrània. Els resultats fan evident la utilitat de transferir el concepte d’interacció pertorbació intermèdia-complexitat als paisatges culturals. Aquest model d’IDC-espacial pot ser utilitzat com una eina per a l’avaluació ambiental estratègica de la planificació de l’ús del sòl.

Marull, J., Font, C., Tello, E., Fullana, N., Domene Gómez, E., Pons Sanvidal, M., & Galan, E. (2016). Towards an energy–landscape integrated analysis? Exploring the links between socio-metabolic disturbance and landscape ecology performance (Mallorca, Spain, 1956–2011). Landscape Ecology, 31(2), 317-336. https://doi.org/10.1007/s10980-015-0245-x