Nou Working Paper de l’Àrea de Cohesió Social i Urbana de l’IERMB

27/09/2018

S’acaba de publicar el document de treball “Una estimació de la distribució de la renda familiar per àrees petites de l’àrea metropolitana de Barcelona”, de la sèrie “IERMB Working Paper in Sociology”.

Aquest Document de Treball, del qual són autors Mercè Farré, Aureli Alabert, Alejandra Cabaña i Alba Tresens del Departament de matemàtiques de la Universitat Autònoma de Barcelona; Sebastià Sarasa del Departament de Ciències Polítiques i Socials de la Universitat Pompeu Fabra; i Sergio Porcel, Lara Navarro-Varas, Fernando Antón-Alonso, Manel Pons, Núria Ruiz, i Irene Cruz de l’IERMB, presenta una proposta metodològica d’estimació de renda en àrees petites aplicada a l’àmbit de l’àrea metropolitana de Barcelona pels anys 1991,2001 i 2011. La proposta metodològica combina models de regressió logística i ajust proporcional iteratiu (IPF, en anglès). La informació resultant possibilita, per primer cop, l’estudi de les dinàmiques de segregació residencial socioeconòmica a partir del càlcul d’indicadors de segregació estàndards.

En aquest enllaç us podreu descarregar el WP.