Posada en marxa del treball de camp de l’Enquesta de Condicions de Vida (ECV) 2017

02/05/2017

El dia 2 de maig s’ha posat en marxa treball de camp de l’Enquesta de Condicions de Vida (ECV) 2017.

Amb aquesta edició, l’Enquesta de Condicions de Vida (ECV) es configura com l’única operació estadística oficial en matèria d’ingressos i condicions de vida als àmbits metropolità i català. L’operació, que suposa una ampliació de la mostra de l’ECV que realitza l’INE, permetrà el càlcul amb una periodicitat anual d’indicadors harmonitzats a nivell europeu sobre desigualtat social, risc de pobresa i exclusió.

El projecte és fruit de la col·laboració entre l’Institut Nacional d’Estadística, l’Institut d’Estadística de Catalunya i l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona, i compta també amb el suport del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona.

L’ECV forma part del nou sistema integrat d’informació metropolitana sobre cohesió social i urbana de l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona, basat en la complementarietat de diferents fonts de dades: a) la pròpia unificació de l’ECV i l’ECVHP en una sola enquesta (ampliació de la mostra de l’ECV per als àmbits metropolità i català); b) l’Enquesta de cohesió urbana (ECURB), de caràcter bianual i que es realitzarà aquest mateix any; i c) l’aprofitament de registres administratius.

Està previst que el treball de camp corresponent a l’edició 2017 de l’ECV es desenvolupi fins al mes de juliol.

Més informació: enquestadecondicionsdevida.cat