Presentació del llibre Barrios y Crisis

09/01/2019

El dia 14 de gener la investigadora de l’IERMB, Helena Cruz, ha participat en l’Acte de presentació i debat del llibre “Barrios y Crisis. Crisis económica, segregación urbana e innovación social en Cataluña.

A més d’Helena Cruz, a l’acte hi han intervingut Margarita León, Professora del Departament de Ciències Polítiques de la UAB; Ismael Blanco, Investigador de l’IGOP i editor del llibre; Oriol Nel·lo, Professor del Departament de Geografia de la UAB i coeditor del llibre, i Laia Ortiz, Segona Tinenta d’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona.

Aquest llibre, en el qual els investigadors de l’IERMB Helena Cruz i Carles Donat hi ha escrit sengles capítols, és el resultat d’una investigació desenvolupada durant més de cinc anys per un equip multidisciplinar d’investigadors, en el marc de l’Institut de Govern i Polítiques Públiques i el Departament de Geografia de la Universitat Autònoma de Barcelona.

El llibre pretén explicar quins impactes té la crisi econòmica i financera actual sobre la configuració socioespacial dels municipis catalans i, més concretament, quins efectes té sobre dinàmiques de segregació i de degradació urbana ja observades en el context precrisi. El segon objectiu és presentar el tipus de respostes que, des dels mateixos barris, s’estan donant a aquesta situació i, més concretament, quins són els factors que contribueixen a la resiliència dels barris davant la crisi.

L’acte, organitzat per l’IGOP-UAB, ha tingut lloc al Palau Macaya, Passeig de Sant Joan, 108 de Barcelona.