Primer Màster especialitzat en les realitats urbanes: compartim eines d’anàlisi i gestió pública per anticipar el futur

22/04/2017

El primer, a més, concebut amb l’objectiu de construir un futur de prosperitat sostenible on avanci l’equitat social i urbana.

El Màster està adreçat tant a estudiants de postgrau o investigadors que vulguin orientar-se cap a l’àmbit metropolità com a espai privilegiat per a una visió pluridisciplinària de les ciències socials, com a professionals de les administracions públiques que vulguin enfortir les seves capacitats a l’hora d’afrontar els reptes que tenen plantejats en el desenvolupament de les seves responsabilitats.

Per assolir aquests objectius, el Màster ofereix dos itineraris diferenciats:

El Màster Metròpoli és una iniciativa innovadora, d’àmplia mirada, articulada i arrelada a una realitat i experiència metropolitana concreta: la barcelonina.

Per això, està impulsada per l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona, espai de diàleg i articulació entre la investigació universitària (UAB, UB, UPC), les polítiques públiques (Ajuntament de Barcelona, Àrea Metropolitana de Barcelona) i la realitat econòmica (Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona).

Aquesta doble dimensió –acadèmica i de gestió pública-, ens permet comptar amb un professorat amb rellevants trajectòries tant en el terreny de la docència, com en el de la investigació o en el de la direcció i gestió de polítiques públiques.

Les sortides professionals són àmplies i variades: administracions públiques –ajuntaments, mancomunitats, àrees metropolitanes, consells comarcals i diputacions-, universitats i centres públics d’investigació, o entitats del tercer sector i empreses orientades a la intervenció socioeconòmica, ambiental o urbana al territori.