L’evolució de l’estructura socioresidencial de l’àrea metropolitana de Barcelona: dinàmiques de diferenciació residencial i desigualtat urbana en la ciutat postindustrial (W.P. in Sociology 15.03)

SETEMBRE 2015

• Sergio Porcel
  • Lara Navarro-Varas
  • Jenniffer Thiers
    Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona

En aquest document de treball s’analitza l’evolució de l’estructura socioresidencial de la metròpoli de Barcelona durant les dues darreres dècades, tot deixant al descobert una ciutat que tendeix a la fragmentació, guanyant complexitat. També s’hi constata que en aquesta transformació hi són perceptibles els efectes de la desindustrialització i de la globalització, així com les dinàmiques residencials desencadenades durant el boom immobiliari. Aquestes dinàmiques fan que la qüestió de l’habitatge resulti el principal element de desigualtat urbana.

[Descarregar document]