L’IERMB ÉS ARA L’INSTITUT METRÒPOLI

A punt de celebrar els nostres primers quaranta anys d’història, iniciem una nova etapa, amb un canvi de marca corporativa: nou nom i identitat visual. Aquesta decisió, molt pensada de forma col·lectiva, ens permet adequar la nostra imatge, la forma en què projectem qui som i què fem, als objectius, estratègies i als nous reptes als quals fa front el nostre Institut avui.

L’Institut Metròpoli transmet, així ho creiem fermament, el nostre compromís amb l’entorn i la voluntat d’acompanyar polítiques públiques i pràctiques ciutadanes. Evidencia també, de forma inequívoca, que el nostre focus central d’estudi és la metròpoli i posa de relleu el nostre rigor i independència com a referent en la recerca urbana al nostre país. I tot plegat, mantenint el coneixement que la societat, el món acadèmic i l’administració pública té de nosaltres i la nostra identitat diferenciada, fent valdre la continuïtat amb la nostra trajectòria.

La imatge de l’Institut Metròpoli neix de l’IERMB i consta de dos elements identificatius. Un símbol dinàmic, que neix d’una trama metropolitana, i un logotip. El símbol neix a partir de l’antiga marca de l’IERMB on, a partir d’una modulació geomètrica, es genera una trama del territori. Aquest nou símbol també es converteix en una “M” de Metròpoli.

El que hem fet ha estat un camí llarg, en què hi ha participat tot l’equip de l’organització, que ha expressat aquesta necessitat d’actualització de la nostra identitat.


La nova marca que defineix l’Institut encaixa amb la nostra estratègia 2020-2023, una estratègia innovadora, orientada a generar i compartir coneixement de qualitat i socialment útil, que ajudi a la construcció del dret a la metròpoli. Una imatge que acompanya aquesta recerca que duem a terme i que té voluntat d’impacte en les polítiques públiques i d’abordatge dels reptes vinculats als canvis socioculturals, l’emergència climàtica, i les transformacions tecnològiques i econòmiques.

Un altre dels aspectes que recull aquesta nova etapa que iniciem és el creixement i la diversificació sostinguda pel que fa a l’activitat i a l’equip humà. Actualment, hi treballen 77 persones, de les quals 54 són investigadores, que duen a terme un procés de treball participatiu i interdisciplinari.

Notícies

canvi-modal
Foto: AMB

Fins a un 40,5% dels desplaçaments en vehicle privat podrien realitzar-se en un temps competitiu en bici, transport públic o caminant

En aquest article de “Recerca per transformar”, l’anuari metropolità del 2023, l’equip de mobilitat de l’Institut Metropòli parla sobre el potencial del canvi modal cap a una mobilitat més sostenible

flaix-4rt-trimestre-23
Foto: Edu Bayer. Ajuntament de Barcelona

El nombre de llocs de treball, en màxims històrics, a la metròpoli de Barcelona

El Flaix Econòmic del 4t trimestre de 2023 mostra que l’ocupació supera, en un 7% els valors del 2019

enquesta-demanda-habitatge

El 14% de la població catalana està buscant habitatge

Un 46% busca habitatge en propietat i un 37% en lloguer, mentre que un 17% busca propietat o lloguer indistintament

bicis-dones
Foto: AMB

Les dones són minoritàries en els desplaçaments en bicicleta a la metròpoli: només representen el 28% del total d’usuaris

Com és la mobilitat de les dones en bici? Per què la utilitzen? Com valoren l’experiència de viatge? Aquest estudi analitza el perfil de la dona usuària de la bicicleta a la metròpoli de Barcelona

Contacte

L’Institut Metròpoli té la seva seu social al campus de Bellaterra de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Universitat Autònoma de Barcelona
Campus de Bellaterra
Plaça del Coneixement, edifici MRA, p. 2
08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)

tel.: 93 586 88 80
e-mail: info@institutmetropoli.cat

Horari d’atenció al públic: 8-15h

Formulari de contacte

Per una relació detallada de les vies d’accés a l’Institut Metròpoli, cliqueu aquí