Article de Marc Martí a la Revista Scripta Nova

19/03/2019

La revista electrònica Scripta Nova, editada per la Universitat de Barcelona, ha publicat en el seu número 607 (1 de febrer de 2019) un article del cap de l’Àrea de Governança i Innovació Pública de l’IERMB, Marc Martí, juntament amb Alejandra Marulanda de la Universitat d’Antioquía, Colòmbia.

Aquest article té per títol “Desafiando la gentrificación. Resistencias a los desplazamientos en los centros históricos de Quito y Cuenca” i s’hi realitza una anàlisi comparativa sobre dos moviments de resistència a les ciutats equatorianes de Quito i Cuenca per tal entendre els processos d’organització i oposició davant diferents tipus de desplaçaments generats per processos de gentrificació en centres històrics patrimonials. En ambdós casos s’evidencia una estructura d’oportunitats favorable per als moviments; fortaleses i debilitats puntuals respecte a la mobilització de recursos i dificultats importants en la construcció d’identitat i marcs interpretatius. Com a conseqüència, aquests moviments resulten efectius per frenar els desplaçaments directes i la cadena de desplaçaments, però incapaços d’evitar la pressió de desplaçament i el desplaçament excloent.

En aquest enllaç us podreu descarregar l’article.