Comença l’Enquesta de Mobilitat en Dia Feiner (EMEF) 2021 amb la primera onada del treball de camp!!

L’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB), per encàrrec de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), ha posat en marxa la primera onada del treball de camp de la 19a edició de l’Enquesta de Mobilitat en dia Feiner 2021 (EMEF 2021)

26/04/2021

Ja s’ha començat a realitzar l’enviament de cartes a les persones seleccionades per contestar l’enquesta. Les entrevistes on-line i telefòniques d’aquesta primera onada començaran el dia 4 de maig.

Objectius de l’EMEF

Enquesta telefònica i en líniaL’EMEF és una operació estadística oficial, inclosa en el Programa anual d’actuació estadística pel 2021, de l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat). Té com a principal objectiu conèixer les característiques bàsiques de la mobilitat en dia feiner (de dilluns a divendres no festius) de la població de 16 anys i més residents a la província de Barcelona. Es planteja com una eina estadística que dotarà a l’ATM de coneixement per orientar la planificació i la gestió, a curt i mig termini, del sistema de transport.

En l’edició d’aquest any 2021 es pregunta sobre hàbits i percepcions de mobilitat en el moment actual de pandèmia per la Covid-19 i per les pautes de mobilitat quotidiana previstes en un futur proper. Així doncs, es podrà obtenir informació detallada de les pautes de mobilitat habituals de la població en el moment actual de crisi, i les seves pautes futures; tot plegat amb l’objectiu d’obtenir informació per millorar la planificació de la mobilitat futura.

Per tal de conèixer els patrons generals de mobilitat dels residents de la província de Barcelona i quina percepció tenen dels diferents mitjans de transport (ja siguin públics o privats, motoritzats o no motoritzats), s’entrevisten en el total del treball de camp a 10.100 persones sobre una mostra preseleccionada.

La primera onada del treball de camp es realitza durant els mesos de maig i juny del 2021. La segona tindrà lloc entre els mesos d’octubre i novembre del 2021. El treball de camp el fa l’empresa Institut Opinòmetre SL, sota la supervisió del Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB).

Aquest any, l’EMEF 2021 ha optat per la utilització de dos mètodes alternatius de recollida d’informació: entrevistes on-line i entrevistes telefòniques.

Per a més informació…

Si desitja més informació, pot trucar al telèfon gratuït 900 533 425, en horari de dilluns a divendres de 9:30h a 21:30h i dissabtes de 9:30h a 14:30h, o al número de telèfon 93 586 88 53, en horari de dilluns a divendres, de 9:00 a 15:00 hores.

Si ho prefereix, pot consultar la pàgina web de l’IERMB (http://www.institutmetropoli.cat/) i el web de l’ATM (https://www.atm.cat/web/ca/EMEF.php).

Una vegada finalitzada l’operació estadística, els principals resultats seran publicats mitjançant els portals web de l’IERMB i de l’ATM.

• Per més informació, consulti el següent enllaç EMEF 2021