Comença l’Enquesta de Mobilitat en Dia Feiner (EMEF) 2022!

Ja s’ha iniciat la primera onada del treball de camp que entrevistarà a més de 5.000 persones de la província de Barcelona

02/05/2022

EMEF 22 - IERMBEn aquesta 20a edició, l’Enquesta de Mobilitat en Dia Feiner incorpora una nova pregunta sobre la mobilitat a l’escola dels menors de 16 anys. Les preguntes específiques d’aquesta onada estan dirigides a tenir més informació sobre la intermodalitat entre el transport públic col·lectiu i la bicicleta i l’impacte i pautes de mobilitat relacionades amb les compres en línia. D’altra banda, es preguntarà de nou, amb relació a les pautes de mobilitat i la Covid-19 i es reprenen preguntes del 2019 sobre seguretat i ús del transport públic.

L’EMEF té com a principal objectiu conèixer les característiques bàsiques de la mobilitat en dia feiner (de dilluns a divendres no festius) de la població de 16 anys i més residents a la província de Barcelona. És una operació estadística oficial, inclosa en el Programa anual d’actuació estadística pel 2022, de l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat) que dota a l’ATM de coneixement per orientar la planificació i la gestió, a curt i mitjà termini, del sistema de transport.

L’opinió de més de 10.000 persones

L’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB), per encàrrec de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), ha posat en marxa la primera onada del treball de camp de la 20a edició de l’Enquesta de Mobilitat en dia Feiner 2022 (EMEF 2022). Ja s’ha començat a realitzar l’enviament de cartes a les persones seleccionades per contestar l’enquesta. Les entrevistes en línia i telefòniques d’aquesta primera onada començaran el dia 3 de maig.

Per tal de conèixer els patrons generals de mobilitat dels residents de la província de Barcelona i quina percepció tenen dels diferents mitjans de transport (siguin públics o privats, motoritzats o no motoritzats), s’entrevisten en el total del treball de camp a 10.100 persones sobre una mostra preseleccionada.

La primera onada del treball de camp es fa durant els mesos de maig i juny del 2022 i s’entrevista a més de 5.000 persones. La segona onada del treball de camp es realitzarà entre els mesos d’octubre i novembre del 2022 i enquestarà 5.000 persones més. El treball de camp el fa l’empresa Gabinet d’Estudis Socials i Opinió Pública S.L. (GESOP), sota la supervisió de l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB).

Igual que en les darreres edicions, l’EMEF 2022 ha optat per la utilització de dos mètodes alternatius de recollida d’informació: entrevistes en línia i entrevistes telefòniques.

Per a més informació…

Si desitges més informació sobre l’enquesta, pots trucar al telèfon gratuït 900 901 900, en horari de dilluns a divendres de 9:30 h a 21:30 hores i dissabtes de 10 h a 16 hores.

Si ho prefereixes, pots consultar la pàgina web de l’IERMB i el web de l’ATM.

Una vegada finalitzada l’operació estadística, els principals resultats seran publicats en aquests dos portals web.

• Per més informació, la trobaràs a EMEF 2022