Infants i adolescents podran investigar sobre el benestar infantil, en el repte Barcelona dades obertes 2021

28/01/2021

Per primera vegada, els infants i adolescents dels centres de secundària i de cicles formatius de la ciutat de Barcelona podran investigar sobre el benestar infantil a la ciutat. Ho faran, a través de les dades provinents de l’Enquesta de Benestar Subjectiu de la Infància a Barcelona (EBSIB), l’enquesta que van contestar 4.000 infants d’entre 10 i 12 anys de la ciutat l’any 2017 en el marc del programa municipal Parlen els nens i nenes de Barcelona.

D’aquesta manera, les dades sobre la ciutat que estan disponibles a través del portal Open Data BCN, aprofitades i reanalitzades per diferents professionals o col·lectius, podran ser utilitzades també pels infants i adolescents.

Des de fa quatre anys, s’organitza el Repte Barcelona Dades Obertes, un concurs que s’adreça preferentment als alumnes de 3r, 4t d’ESO i cicles formatius dels centres educatius de la ciutat de Barcelona. L’objectiu és facilitar l’aprenentatge sobre les fonts de dades d’accés lliure, les eines pel seu tractament i representació i també sobre la disponibilitat de dades al portal Open Data BCN.

Aquest mes de gener de 2021 els centres educatius que han decidit participar en el Repte reben les primeres sessions de formació per part de l’equip organitzador del Repte. Dins els materials formatius, l’EBSIB de l’any 2017 és un dels datasets o conjunts de dades destacats.

Amb la participació a aquest projecte, l’Institut Infància i Adolescència reforça la seva voluntat i principi d’actuació de treballar en obert i posar a disposició de tota la ciutadania tant els resultats com les dades de les recerques que duu a terme. En aquest sentit, és un pas més en l’obertura dels fitxers de microdades de l’EBSIB, que des del 2019 ja estan disponibles a través del Registre d’Enquestes i Estudis d’Opinió de l’Ajuntament de Barcelona.