Infraestructura verda metropolitana: reptes i oportunitats. Inscriu-te a la jornada de #Papers64!

El pròxim 28 d’abril, a les 10.30 hores, al Palau Macaya, parlem sobre el paper dels espais oberts com a peça clau perquè les metròpolis puguin assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible proposats en l’Agenda 2030. Avui, governs municipals i supramunicipals, introdueixen ja en el seu planejament la infraestructura verda

22/04/2022

infraestructura-verda-metropolitana-IERMBEls espais oberts de les àrees metropolitanes constitueixen un conjunt d’hàbitats d’elevat valor natural. A més, cada cop és més evident l’impacte que la infraestructura verda té, en la qualitat de vida de la ciutadania que habita l’espai construït i la seva capacitat de desenvolupar una economia més circular i sostenible que l’actual.

Així ho evidencia Reptes i Oportunitats de la Infraestructura Verda Metropolitana, el darrer número de la Revista Papers, #Papers64, coordinat per l’àrea d’Ecologia i Territori de l’IERMB. Presentarem el monogràfic, en una jornada, a la qual et convidem a participar i en què, ja t’hi pots inscriure! Serà, dijous 28 d’abril, al Palau Macaya (Passeig de Sant Joan, 108. Barcelona).

Quin ha de ser el paper de la infraestructura verda en el context de la crisi socioecològica actual? I el seu pes, en la biodiversitat metropolitana? I en els serveis ecosistèmics que aporta a la societat? Quin rol se li atorga al proper Pla Director Urbanístic metropolità? I a l’actual proposta de superilles de la ciutat de Barcelona? Aquests són només alguns dels aspectes que abordarà la jornada, que també aprofundirà en el funcionament del paisatge i l’agricultura metropolitana, en l’optimització del metabolisme metropolità (aigua, energia, residus) i en la qualitat de l’aire i el canvi climàtic. També es farà repàs als nous criteris i mètodes desenvolupats a casa nostra i en d’altres metròpolis del món.

Propostes pel planejament urbanístic

La trobada té com a objectiu exposar tot un seguit de propostes amb vocació pública, fruit d’aquest treball col·lectiu. Així doncs, es proposaran elements estratègics pel planejament urbanístic i territorial, des de totes les vessants que han estudiat el fenomen i han participat del monogràfic.

Programa de la jornada

10.30 hores – Benvinguda i presentació. Joan Marull, cap de l’àrea d’Ecologia i Territori de l’IERMB

10.35 hores – Infraestructura verda i biodiversitat metropolitana. Joan Pino, director del CREAF

10.45 hores – Paisatge en mosaic i agricultura metropolitana. Enric Tello, Universitat de Barcelona