Juanjo Medina, nou col·laborador de l’àrea de Convivència i Seguretat Urbana de l’IERMB

Com a referent en el camp de la criminologia, Medina assessorarà estratègicament els projectes que es desenvolupen a l’àrea de Convivència i Seguretat Urbana

10/06/2022

Juanjo-Medina-IERMBJuanjo Medina s’incorpora, com a col·laborador de l’IERMB, en el marc del projecte de l’Agència Estatal d’Investigació VIPOLIS, Victimisation in place: Routine activities, neighbourhood structure and the spatial distribution of journey to victimisation before and after COVID, en què participa l’equip de Convivència i Seguretat Urbana de l’Institut i del qual ell n’és l’investigador principal.

Com a referent en el camp de la criminologia, la tasca de Medina serà assessorar estratègicament i acompanyar els projectes que es desenvolupen a l’àrea de Convivència i Seguretat Urbana, tant en la recerca aplicada com competitiva. També orientarà l’equip per a la millora i la implementació de noves metodologies d’anàlisi que permetin detectar, desenvolupar i consolidar les necessitats de recerca i una millor comprensió de la metròpoli, en l’àmbit de la seguretat i la prevenció urbana.

Trajectòria acadèmica i professional

Juanjo Medina és Doctor en Dret Penal per la Universitat de Rutgers (2002) i actualment Talentia Senior Distinguished Researcher del Departament de Dret Penal y Ciències Criminals de la Universitat de Sevilla. El Talentia Senior Distinguished Researcher és un programa de la govern d’Andalusia destinat a  atraure investigadors amb un excel·lent currículum científic i de lideratge. Anteriorment va obtenir la Càtedra a la Universitat de Manchester on va ser professor titular de Criminologia Quantitativa i Responsable del Departament de Criminologia. També ha estat president de la Societat Espanyola de Criminologia (SEIC) del 2016 al 2020.

Els seus àmbits de recerca són: les polítiques publiques de prevenció i seguretat urbana, la policia, la violència de gènere i les metodologies quantitatives i d’anàlisi geogràfic.

Aportació a l’IERMB

El fet que l’àrea de convivència i seguretat urbana compti amb un referent en l’àmbit de la criminologia contribuirà a l’avenç d’aquesta àrea de l’IERMB en diferents sentits: generació de coneixement, participació en projectes competitius, difusió d’aquest coneixement mitjançant l’impuls de la publicació d’articles acadèmics i la participació en congressos internacionals i nacionals… També donarà suport en la millora de la qualitat de la recerca aplicada, a partir de l’impuls de la innovació metodològica en els projectes de l’àrea.