L’IERMB participa en el projecte europeu SCOREwater dins del programa Horizon 2020 de la Unió Europea

30/05/2019

L’Institut Català de Recerca de l’Aigua (ICRA), el centre tecnològic Eurecat, el Consorci Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB), la pime fabricant de sensors on-line s::can Iberia i l’operador públic municipal de l’aigua, Barcelona Cicle de l’Aigua (BCASA) participen en el projecte europeu SCOREwater, que té la finalitat de contribuir a la transformació digital del sector de l’aigua mitjançant diferents casos d’estudi, un dels quals es centrarà a Barcelona, on s’aplicarà Intel·ligència Artificial i Big Data per generar informació sobre la personalitat dels barris.

El projecte SCOREwater, liderat per l’Institut Suec del Mediambient, està finançat pel programa Horizon 2020 de la Unió Europea dins de l’àmbit de la digitalització del sector de l’aigua per tal d’accelerar l’assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). El projecte, que s’ha posat en marxa aquest mes de maig i es perllongarà durant quatre anys, compta amb un pressupost de 5,8 milions d’euros i desplegarà tres laboratoris socials “living labs” a les ciutats de Barcelona, Göteborg (Suècia) i Amersfoort (Holanda).

El “living lab” de Barcelona desenvoluparà una aproximació pionera, batejada amb el nom de sociologia de les aigües residuals “sewage sociology”, que permetrà generar informació objectiva i immediata sobre la personalitat dels barris. Exemples de la informació que es generarà són els hàbits de gestió de residus a les llars, incloent-hi l’adequada gestió dels olis i dels greixos i de les tovalloletes humides, o els hàbits de consum de productes farmacèutics, com els antibiòtics. Aquesta informació s’obtindrà a partir de l’anàlisi química, microbiològica i de cabals de les aigües residuals en el clavegueram i amb l’aplicació d’Intel·ligència Artificial i Big Data.

En aquest enllaç us podeu descarregar la nota de premsa conjunta.

En aquest enllaç trobareu la notícia publicada en La Vanguardia.