Nou laboratori sobre ‘Envelliment i habitatge’. Perspectives de futur a l’àmbit metropolità

25/05/2020

L’Observatori Metropolità de l’Habitatge de Barcelona (O-HB), integrat en l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB), ha publicat el laboratori ‘Envelliment i habitatge. La dimensió econòmica i socioassistencial de l’autonomia residencial de les persones grans: perspectives de futur a l’àmbit metropolità’.

Aquest primer laboratori sobre envelliment i habitatge, coordinat per l’O-HB i elaborat amb Juan Antonio Módenes i part de l’equip del Centre d’Estudis Demogràfics, i amb el suport de l’equip d’estadística de l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB), mostra les perspectives de futur, en l’àmbit metropolità, de la dimensió econòmica i socioassistencial de l’autonomia residencial de les persones grans, posant el punt de mira en l’any 2038.

El laboratori analitza en profunditat quatre de les dimensions més destacades de l’àmbit de l’envelliment: la fragilitat familiar, la inestabilitat de la tinença, el sobreesforç econòmic i els problemes de mobilitat.

Aquest laboratori ha significat un primer pas en l’estudi de l’envelliment i en la creació d’un seminari intern format pels experts que van elaborar l’informe i que treballarà en ampliar el contingut i el nombre de les dimensions analitzades, incorporant, sense dubte, el nou escenari post Covid-19.

Podeu accedir al l’informe a través d’aquest enllaç.