Presentació de l’Informe GEM-Catalunya 2019-2020

21/09/2020

El dia 21 de setembre va tenir lloc l’acte de presentació de l’Informe GEM-Catalunya 2019-2020, a la Fira de Barcelona, en el marc del BizBarcelona.

En la presentació de l’informe hi van participar Joaquim Ferrer, secretari d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya; Marc Castells, vicepresident segon i president delegat de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona; Ricard Gomà, director de l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona; Carlos Guallarte, director del GEM Catalunya i professor de la Universitat Autònoma de Barcelona; i Enric Genescà, col·laborador del GEM Catalunya, i professor de la Universitat Autònoma de Barcelona

El Projecte Global Entrepreneurship Monitor (GEM) és un programa d’investigació i difusió en matèria de creació d’empreses que mesura i compara l’activitat emprenedora i analitza la seva relació amb el desenvolupament econòmic.

Aquest programa es va endegar l’any 1999 pel Babson College i la London Bussiness School, amb l’objectiu d’establir una xarxa internacional per a l’estudi de la creació d’empreses, i es gestiona a Espanya avui mitjançant el Centro Internacional Santander Emprendimiento (CISE).

En l’àmbit català, aquest programa es realitza gràcies a la col·laboració entre la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona, amb la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona.

En els següents enllaços us podeu descarregar el resum executiu i l’informe executiu.