Samuel Nel·lo Deakin, nou doctor en ciclisme urbà

L’investigador de l’àrea de mobilitat de l’IERMB defensa la tesi centrada en les dinàmiques espacials i socials del ciclisme urbà a Amsterdam

19/03/2021

More than bike lanes: Recognising the physical and social characteristics of urban cycling environaments” és el títol de la tesi doctoral que ha defensat Samuel Nel·lo Deakin, el passat 25 de febrer, a la Universitat d’Amsterdam. El treball examina les actuals dinàmiques espacials i socials del ciclisme urbà a Amsterdam i ofereix una sèrie de reflexions sobre la relació entre característiques urbanes i ús de la bicicleta.

A la seva tesi, Nel·lo Deakin argumenta que entendre una ciutat ciclista madura requereix anar més enllà d’un enfocament estret basat en la “ciclabilitat” i les infraestructures de trànsit, i prestar també atenció a la seva dimensió social. El seu doctorat s’inscriu en el marc del projecte de recerca Smart Cycling Futures, i ha estat realitzat sota la tutoria dels professors Marco te Brömmelstroet i Luca Bertolini, del Departament de Geografia i Urbanisme de la Universitat d’Amsterdam.

Nel·lo Deakin es va incorporar a l’equip de mobilitat l’IERMB a finals de l’estiu passat. Entre els diversos projectes, en què ara treballa a l’IERMB, n’hi ha de diversos vinculats amb la mobilitat en bicicleta a l’àmbit metropolità, de manera que espera poder seguir desenvolupant alguns dels coneixements adquirits durant el doctorat, en un context més aplicat.