Avaluació i Millora

Anualment l’Institut es avaluat per una sèrie de entitats externes i independents:

  • Síndic de Greuges: elegit pel vot majoritari del Parlament de Catalunya, aquest organisme és políticament independent i vetlla pel bon funcionament de les administracions públiques catalanes. En el cas de l’Institut aquest informe es presenta directament a l’Àrea Metropolitana de Barcelona, administració d’adscripció del nostre consorci.
  • Auditoria: realitzada pel Gabinet Tècnic d’Auditoria i Consultoria, S.A. Aquest organisme garanteix que els recursos públics es destinen de forma eficient als projectes previstos al pressupost, i que la gestió pressupostària i la dels processos de contractació es realitzen de forma ajustada a la legalitat vigent. Podeu consultar el resultat d’aquestes auditories en el nostre Portal de Transparència a l’apartat Pressupost i gestió econòmica, Informe d’Auditoria i comptes anuals.
  • La Monitorització de la Informació, la Publicitat Activa i la Transparència (MIPAT): sistema d’indicadors creat per l’Agencia de Transparència per avaluar el compliment de la llei en matèria de publicitat activa. Dels 164 paràmetres que defineix, 93 dels quals s’han analitzat durant l’any 2023, l’Institut ha rebut un informe indicant que compleix amb el 75% dels requisits demanats, a diferencia de l’any 2022, que analitzant el mateixos paràmetres, complia amb el 59%.  L’any 2020 es van analitzar 91 paràmetres amb un grau de compliment del 56%, l’any 2019 un 71% dels 55 paràmetres analitzats, mentre que a l’any 2018 un 49% de 23 paràmetres analitzats.
    L’enllaç adjunt mostra el resultat d’aquest informe d’avaluació per part de l’Agència de Transparència.
  • Sindicatura de comptes: institució creada a l’empara de l’Estatut d’autonomia del 1979 i òrgan fiscalitzador extern. La seva funció es fiscalitzar la gestió econòmica i financera de les entitats públiques, verificar el respecte de la legalitat i avaluar l’eficiència i l’eficàcia de les seves operacions.
    A continuació podeu consultar el retiment de comptes de l’Institut dels últims anys.
    http://expedients.sindicatura.cat/VerEnteLiferayCG.php?Codigo=980518000&l=ca_ES

Per altre banda, el consorci té altres mecanismes interns d’autoavaluació i control del servei:

  • Consell Acadèmic: el seu principal objectiu es vetllar per la qualitat, el reconeixement i la difusió de les línies de recerca que es desenvolupen al si de l’Institut.
  • Informes de seguiment del treball de camp de les enquestes i dels projectes de recerca: aquests informes, que es realitzen a nivell intern, serveixen tant per controlar els processos de desenvolupament i els terminis d’entrega, com la qualitat dels productes associats als projectes.
  • Informes trimestrals de comptabilitat de costos: aquests informes faciliten el seguiment de la dedicació del personal i els costos associats a tots i cadascú dels diferents projectes en curs de l’institut, permetent l’ajustament dels recursos quan sigui necessari per complir de forma eficient amb els compromisos assolits, així com tenir una referència valuosa de cara al disseny correcte de posteriors actuacions. Podeu consultar aquesta informació al nostre Portal de Transparència, a l’apartat Pressupost i gestió econòmica, Estat de comptes del pressupost.
  • Llista de comprovació respecte a les garanties del compliment del Reglament General de Protecció de dades (2016/679) i la Llei orgànica 3/2018 de protecció de dades personals i garantia de drets digitals: aquesta comprovació serveix per controlar que les empreses de treball de camp facin un tractament correcte de les dades personals que es recullen durant les enquestes.
  • Resultats globals i per temes de l’enquesta de satisfacció de l’alumnat del Màster Metròpoli en estudis urbans i metropolitans: aquesta enquesta serveix per conèixer la qualitat del màster i promoure un sistema de millora continua. L’enllaç adjunt mostra el resultat global d’aquestes enquestes.
  • Grau satisfacció Centre de Documentació: L’IERMB no té cap avaluació de qualitat del centre de documentació perquè els usuaris majoritaris són altres biblioteques i el propi personal de l’institut.

Actualment el Consorci està treballant en la millora de:

  • El Portal de Transparència, millorant i completant la informació requerida per la legislació vigent.
  • El Màster Metròpoli, dissenyant i potenciant l’abast dels qüestionaris de satisfacció dels seus alumnes, amb l’objectiu de la millora i perfeccionament continu de la formació oferta.
  • El Pla de Formació, per millorar i actualitzar el coneixement i les competències professionals del personal de l’Institut, al qual s’associa la promoció de l’assistència a Jornades i Congressos d’especialització investigadora.
  • El Portal Web i el Butlletí electrònic, com a eines clau de difusió de l’activitat de recerca i formativa de l’IERMB.
  • La plataforma web del Sistema d’Indicadors Metropolitans de Barcelona (SIMBA), per optimitzar tecnològicament el potencial informatiu i la facilitat d’ús d’aquesta eina estratègica de comunicació amb el nostre entorn social, polític i de recerca.

Notícies

Sant-Jordi-24

Els llibres que han marcat els 40 anys de l’Institut Metròpoli

L’equip de l’Institut Metròpoli recomana els llibres que han marcat part de la història de la nostra institució. Bona lectura de Sant Jordi!

EMEF-24

Comença l’Enquesta de Mobilitat en Dia Feiner (EMEF) 2024 amb la primera onada del treball de camp!!

A partir del 16 d’abril, entrevistem, en aquesta primera onada, a més de 5.700 persones de 16 i més anys residents de la província de Barcelona

El valor de les solucions metropolitanes: criteris per desplegar solucions

L’estudi de l’àrea de governança i innovació pública suggereix cinc criteris que permeten determinar quan realment una solució pot tenir més sentit desenvolupar-la, en l’àmbit metropolità

canvi-modal
Foto: AMB

Fins a un 40,5% dels desplaçaments en vehicle privat podrien realitzar-se en un temps competitiu en bici, transport públic o caminant

En aquest article de “Recerca per transformar”, l’anuari metropolità del 2023, l’equip de mobilitat de l’Institut Metropòli parla sobre el potencial del canvi modal cap a una mobilitat més sostenible

Contacte

L’Institut Metròpoli té la seva seu social al campus de Bellaterra de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Universitat Autònoma de Barcelona
Campus de Bellaterra
Plaça del Coneixement, edifici MRA, p. 2
08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)

tel.: 93 586 88 80
e-mail: info@institutmetropoli.cat

Horari d’atenció al públic: 8-15h

Formulari de contacte

Per una relació detallada de les vies d’accés a l’Institut Metròpoli, cliqueu aquí