21/04/2022

Jornada ‘Infraestructura verda metropolitana: reptes i oportunitats’ de la revista #Papers64. Inscriu-te!

L’IERMB organitza aquesta jornada per presentar el darrer número de la revista Papers, #Papers64, que ha coordinat l’àrea d’Ecologia i Territori de l’Institut. #Papers64 és un monogràfic que porta per títol Reptes i Oportunitats de la Infraestructura Verda Metropolitana. Així, la jornada se centrarà en el paper dels espais oberts com a peça clau perquè les metròpolis puguin assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible proposats en l’Agenda 2030. Serà dijous 28 d’abril, al Palau Macaya de Barcelona (Passeig de Sant Joan, 108) a partir de les 10.30 h. Les inscripcions estan obertes.

Els espais oberts de les àrees metropolitanes constitueixen un conjunt d’hàbitats d’elevat valor natural. A més, cada cop és més evident l’impacte que la infraestructura verda té, en la qualitat de vida de la ciutadania que habita l’espai construït i la seva capacitat de desenvolupar una economia més circular i sostenible que l’actual. Quin ha de ser el paper de la infraestructura verda en el context de la crisi socioecològica actual? I el seu pes, en la biodiversitat metropolitana? I en els serveis ecosistèmics que aporta a la societat? Quin rol se li atorga al proper Pla Director Urbanístic metropolità? I a l’actual proposta de superilles de la ciutat de Barcelona? Aquests són només alguns dels aspectes que abordarà la jornada, que també aprofundirà en el funcionament del paisatge i l’agricultura metropolitana, en l’optimització del metabolisme metropolità (aigua, energia, residus) i en la qualitat de l’aire i el canvi climàtic. També es farà repàs als nous criteris i mètodes desenvolupats a casa nostra i en d’altres metròpolis del món.

La trobada té com a objectiu exposar tot un seguit de propostes amb vocació pública, fruit d’aquest treball col·lectiu. Així doncs, es proposaran elements estratègics pel planejament urbanístic i territorial, des de totes les vessants que han estudiat el fenomen i han participat del monogràfic.

INSCRIPCIONS | PROGRAMA | REVISTA PAPERS NÚM. 64