Comença l’Enquesta de Mobilitat en Dia Feiner (EMEF) 2023 amb la primera onada del treball de camp!!

S’incorporen noves preguntes sobre la mobilitat dels caps de setmana i possibles canvis en l’ús dels patinets elèctrics arran de la prohibició d’accés als mitjans de transport públic, entre altres

28/03/2023

EMEF 2023 - 1a onadaEl 12 d’abril començarà la primera onada del treball de camp de l’EMEF 2023 que entrevistarà a més de 5.500 persones residents de la província de Barcelona. Enguany, es realitzaran noves preguntes que permetran conèixer la mobilitat dels caps de setmana, possibles canvis en l’ús dels patinets elèctrics arran de la prohibició d’accés als mitjans de transport públic i qüestions adreçades a conèixer les dificultats per accedir a la feina i/o serveis. També es recuperen preguntes fetes en edicions anteriors sobre motius d’ús i no ús dels modes de transport. Les preguntes específiques d’aquesta onada estan dirigides a conèixer els canvis en l’ús dels títols de transport públic a causa de la reducció de preus i preguntes sobre accidentalitat a la via pública.

L’EMEF té com a principal objectiu conèixer les característiques bàsiques de la mobilitat en dia feiner (de dilluns a divendres no festius) de la població de 16 anys i més residents a la província de Barcelona. És una operació estadística oficial, inclosa en el Programa anual d’actuació estadística pel 2023, de l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat) que dota a l’ATM de coneixement per orientar la planificació i la gestió, a curt i mitjà termini, del sistema de transport.

L’opinió de més d’11.000 persones
L’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB), per encàrrec de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), ha posat en marxa la primera onada del treball de camp de la 21a edició de l’Enquesta de Mobilitat en dia Feiner 2023 (EMEF 2023). Ja s’ha començat a realitzar l’enviament de cartes a les persones seleccionades per contestar l’enquesta. Les entrevistes en línia i telefòniques d’aquesta primera onada començaran el dia 12 d’abril.

Per tal de conèixer els patrons generals de mobilitat dels residents de la província de Barcelona i quina percepció tenen dels diferents mitjans de transport (siguin públics o privats, motoritzats o no motoritzats), s’entrevisten en el total del treball de camp a 11.375 persones sobre una mostra preseleccionada.

La primera onada del treball de camp es fa durant els mesos d’abril i maig del 2023 i s’entrevista a més de 5.500 persones. La segona onada del treball de camp es realitzarà entre els mesos d’octubre i novembre del 2023 i enquestarà de nou a més de 5.500 persones. El treball de camp el fa l’empresa Gabinet d’Estudis Socials i Opinió Pública S.L. (GESOP), sota la supervisió de l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB).

Igual que en les darreres edicions, l’EMEF 2023 ha optat per la utilització de dos mètodes alternatius de recollida d’informació: entrevistes en línia i entrevistes telefòniques.

• Si desitges més informació sobre l’enquesta, pots trucar al telèfon gratuït 900 264 745, en horari de dilluns a divendres de 9:30 h a 21:30 hores i dissabtes de 10 h a 16 hores
  • Si ho prefereixes, pots consultar la pàgina sobre l’EMEF del web de l’IERMB i el web de l’OMC

Una vegada finalitzada l’operació estadística, els principals resultats seran publicats en aquests dos portals web.